Deel dit artikel
-

Marketingbedrijf MarketingMonday failliet

Het Amsterdamse online marketingbedrijf MarketingMonday van Richard van Hooijdonk, voormalig marketingdirecteur van DSB Bank en OHRA, is 4 juni failliet verklaard.

Het bedrijf bestond uit, zo staat nog altijd op de website te lezen ‘ervaren socialmediastrategen, specialisten en coaches’. Ook de merken Marketingpolitie en Coolbrands House vallen onder het faillissement, dat wordt afgehandeld door Certa Legal Advocaten in Amsterdam.

Het bedrijf verzorgde onder meer de socialmediastrategie van 3M in Nederland, een leergang voor Recron, masterclasses voor Boek.be en de marketing- en communicatiestrategie van Kinderpostzegels. Andere klanten waren Oracle, Philips, Gouden Gids, Velux en ANWB.

CEO Van Hooijdonk is geen onbekende in de Nederlandse marketingwereld. Hij is (gast)docent aan SRM/Erasmus en Nyenrode en verzorgde inspiratieseminars. Van Hooijdonk staat nog als spreker vermeld op het Adformatie-evenement MARCOM volgende week.

Op Twitter laat Van Hooijdonk weten dat de snelle groei de afgelopen jaren en uiterst zwakke economische klimaat de laatste periode het bedrijf de das om hebben gedaan.

Deel dit bericht

6 Reacties

Ger

Het zal wel een kwestie zijn van “Op te grote voet leven” .

Robert-Jan van Diepen

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe een ogenschijnlijk succesvol bedrijf als MarketingMonday failliet heeft kunnen gaan. Iemand?

Christian

MarketingMonday wist blijkbaar goed zijn marketing van zichzelf te doen, althans het was een bekende speler in de markt. Of ze succesvol waren is natuurlijk moeilijk te meten, of zijn bij iemand de jaarcijfers bekend?

Zoals hiervoor al wordt gezegd wellicht teveel hooi op de vork genomen. Quote van Richard van Hooijdonk op Twitter: “Snelle groei de afgelopen jaren en uiterst zwakke economische klimaat de laatste periode” hebben het bedrijf de das om gedaan. Maar hij gaat wel gewoon door met inspireren en fungeren als spreker.

Sem

Jaarcijfers zijn bekend bij mij. Balans is procentueel fors gegroeid afgelopen jaren maar in absolute zin oversteeg het in 2011 nog niet de 3,5 ton. En die balans bestond vrijwel geheel uit crediteuren aan de ene kant en debiteuren aan de andere zonder al teveel cash.

Joel

Maar wel een auto van een ton rijden.. Ik sluit me aan bij Ger.

d.

of wat dacht je van teveel geblaat en weinig wol…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond