Deel dit artikel
-

Nieuw marketingbureau voor 50 plus

Twee Nederlandse ondernemers zijn The Fresh Pool gestart, een marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder. Het bedrijf is opgericht door Olivier Koning (creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus).

De doelgroep van 50 jaar en ouder is volgens de twee initiatiefnemers te lang de blinde vlek geweest van veel marketeers. ‘Want dé 50-plusser bestaat ook helemaal niet. Het is een hele heterogene groep van 7,3 miljoen consumenten die zich met de juiste communicatie meer begrepen, gezien en gehoord zal voelen. Wij willen laten zien wat voor een prachtige groep mensen dit is; springlevend, koopkrachtig, divers en in verbinding met de hele samenleving.’

Als ‘senioren’ al worden gebruikt in campagnes, worden ze veelal stereotype neergezet (zwak, ziek, slechthorend, etc). In de VS en UK noemen ze dat ‘ageism in marketing’ waar steeds meer verzet tegen komt. Ook het aantal mensen van 65 jaar en ouder dat wil doorwerken, stijgt explosief, net zoals het aantal 75 jarigen dat er het komende decennium bij komt (1 miljoen).

Het bureau claimt een fijne pool aan ‘best in class’ creatieve denkers en makers die strategieën schrijven of concepten ontwikkelen en realiseren en hun sporen verdiend hebben bij gerenommeerde bureaus als TBWA\Neboko, Selmore, DDB, JWT, Being There en N=5.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond