Deel dit artikel
-

Marketingstrategie Sunweb Group naar Dept

Sunweb Group schakelt bureau Dept in om zijn volgende stappen met data, tech en media op strategisch en operationeel niveau te begeleiden.

Het bureau wordt mentor en souffleur bij de transitie die Sunweb Group begin dit jaar insloeg. De reisorganisatie wil zijn activiteiten veel zwaarder laten leunen op data en lerende systemen. Een voorbeeld daarvan is dat er wordt geexperimenteerd met dynamic packaging. Een reisbureau levert geen kant klaar pakket, maar de reiziger kan uit Sunwebs aanbod zelf de reis samenstellen.

Joost Kaart, head of online marketing innovation bij Sunweb Group: “Door een datagedreven marketing set-up te creëren, kunnen we onze marketingstrategie nog slimmer maken. Daarbij zullen we de klant zoveel mogelijk centraal stellen. Met Dept aan boord zijn we ervan overtuigd dat we onze ambitie om de Leading Digital Holiday Expert te worden kunnen realiseren.”

De partijen hebben inmiddels een digitalfirst mediastrategie geformuleerd.

Sunweb Group is in februari 2019 overgenomen door Triton Fund V. Het heeft een jaaromzet van rond de zevenhonderd miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond