Deel dit artikel
-

Markt consumentendrones komt niet van de grond

Het lijkt geen kersthit te worden dit jaar: consumenten lijken niet echt geïnteresseerd in drones. Fabrikant DJI verlaagde de prijs van zijn drones in negen maanden al met 70 procent en 3D Robotics trekt zich geheel terug uit de consumentenmarkt.

Dronepionier 3D Robotics heeft 125 miljoen dollar aan financiering opgehaald, maar lukte het niet om voor 1500 dollar zijn drone Solo te verkopen. Productiefaciliteiten gingen dicht en werknemers kwamen op straat te staan. Het bedrijf wil zich nu richten op de zakelijke markt. Zo is de Solo al uitgerust met apparatuur die de bouwindustrie kan ondersteunen.

GoPro, de fabrikant van actiecamera’s, wilde met drones zijn tegenvallende resultaten opkrikken, maar moest een dezer dagen 2500 drones van de markt halen na een geconstateerd defect.

In het derde kwartaal staken kapitaalverschaffers al 59 procent minder geld in dronefabrikanten, nog slechts 55 miljoen tegen 124 miljoen een jaar geleden. Volgens Rory O’Driscoll is de consument gauw uitgekeken op drones. Tegen Reuters: ‘Ze spelen ermee en dan zijn er vaak klaar mee.’

Fabrikanten hopen dat versoepelde regels van de Federal Aviation Administration de zakelijke markt een boost kunnen geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond