Deel dit artikel
-

Markt e-learning sterk versnipperd

Bijna drie op de tien Nederlanders hebben in de afgelopen vijf jaar een online opleiding gevolgd. Dat blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.

De LOI heeft veruit de hoogste spontane naamsbekendheid van alle online opleiders in Nederland. De voornaamste concurrenten op dit gebied zijn NCOI (22 procent), NTI (21%) en NHA (14%). Voor LOI en NCOI geldt dat vrouwen en 18- tot 49-jarigen deze opleiders vaker spontaan noemen dan mannen en 50-plussers.

Vele kleine partijen zijn goed voor ongeveer de helft van de gevolgde opleidingen. Van de andere helft hebben LOI (7%), GoodHabitz (5%), NHA (5%), NTI (4%) en NCOI (3%) het grootste aandeel in handen. De buitenlandse partijen Coursera (3%) en Udemy (3%) pakken samen zes procent van de Nederlandse markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond