Deel dit artikel
-

Marktplaats.nl introduceert marketingopties voor MKB’ers

Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.

De Nederlandse handelssite van het eBay-concern bouwt aan meer opval-, verkoop-, en communicatiemogelijkheden voor ondernemers. De eerste concrete resultaten daarvan worden volgende week op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht getoond. Details zijn net bekendgemaakt.

Een eigen verkoperspagina zal fungeren als een soort digitale pui in de winkelstraat van Marktplaats. De pagina vertelt welk bedrijf achter een account zit, wat de feedbackscore is en welke producten hij in de aanbieding heeft. Daarnaast zijn er digitale ‘opvalstickers’ waarmee MKB’ers zich direct onderscheiden van consumenten op de handelssite. Voorts zijn er nieuwe fotomogelijkheden voor het uitlichten van speciale producteigenschappen.

Dagelijks maken meer dan 45.000 ondernemers actief gebruik van Marktplaats, claimt het bedrijf zelf.

General manager Annemarie Buitelaar zegt: “Zestig procent van de ondernemers weet dat Marktplaats een grote rol heeft gespeeld bij het zetten van de stap naar ondernemerschap. Ze vertellen ons regelmatig hoe zij zijn gestart, door een product eerst simpel te testen met een advertentie op Marktplaats. Het is geweldig te zien dat de volgende lichting succesvolle ondernemers al klaarstaat: Ruim 6.000 Marktplaats verkopers zit op dit moment naar eigen zeggen met hun product in een testfase.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond