Marley Spoon naar de beurs

De abonnementenverkoper voor maaltijdozen Marley Spoon wil volgende maand via de beurs in Australië 45 miljoen euro nieuw geld uit de markt halen.

Het bedrijf uit Belijn is daartoe vandaag de procedures begonnen, waaronder het uitgeven van een prospectus.

De miljoenen zijn bedoeld om de beoogde groei van het nog steeds verliesgevende bedrijf te financieren. En schulden af te betalen. Belangstellende handelshuizen kunnen tot 21 juni hun interesse kenbaar maken.

Tot op heden schreef Marley Spoon onder de streep alleen maar rode cijfers. Het prospectus wekt wel de indruk dat de grootse aanloopverliezen achter de rug zijn. Voor het jaar 2018 verwacht het een omzet van zestig miljoen euro (+75%) en een netto verlies van 16,7 miljoen euro (-12%).

Het vier jaar oude bedrijf is actief in Australië, Amerika en Europa (Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk). Daar leverde het tot op heden 14,5 miljoen maaltijden uit en negenduizend recepten. Per 1 maart 2018 staan er 111.000 actieve klanten in de boeken voor de merken Marley Spoon en Dinnerly (VS).

Om zijn domein te vergroten denkt het bedrijf eraan uit te breiden naar Canada en Nieuw-Zeeland, maar ook om nieuwe producten aan te bieden. Dat kan een fruit- of kerstbox zijn maar voor komende zomer zijn er ook plannen voor een BBQ-box.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug