Deel dit artikel
-

Marley Spoon groeit in Europa tot 10 miljoen euro

De verzender van luxe maaltijdboxen Marley Spoon zag zijn omzet in Europa met 83 procent groeien tot tien miljoen euro. In totaal boekte het 69 miljoen euro, een plus van 109 procent.

Het bedrijf doet goede zaken als gevolg van het coronavirus. Met name in de VS groeide het klantenbestand omdat tienduizenden Amerikanen hun eten liever laten komen dan het gaan halen. Daar bedient het nu 180.000 klanten. Dat is de helft van de in totaal 362.000 die Marley Spoon bedient.

De VS is ook goed voor de helft van de omzet.

In Europa verdubbelde het klantenbestand tot zestigduizend. Die groep was in het derde kwartaal goed voor 245.000 orders, zo laten de net gepubliceerde financiële cijfers zien (PDF).

Marley Spoon is ook actief in Australië. Die markt is goed voor 25 miljoen euro omzet.

Het netto resultaat voor het kwartaal publiceert het bedrijf van CEO Fabian Siegel (foto) niet, enkel het bedrijfsresultaat. Dat staat vier ton in de plus.

Siegel profiteert in deze periode van betrekkelijk lage acquisitiekosten. Hij hoeft minder reclame te maken om nieuwe klanten te winnen, omdat consumenten makkelijker converteren van buitenreclame naar de website. Bovendien blijft een groot deel van de nieuwe klanten terugkomen voor maaltijden zo lang ze die niet bovenlig zelf kunnen gaan halen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond