Deel dit artikel
-

Marvel maakt Nederlandse tv-commercial met Shazam

Filmproducent Marvel zendt komende twee weken een tv-commercial uit die een interactieve koppeling heeft met Shazam. Dat zorgt ervoor dat de telefoon tijdens de reclamepauze even verandert in een second screen met aanvullende informatie bij de commercial.

Deze reclameoptie is sinds vorig jaar in Nederland op de markt en begint de aandacht van reclamemakers te krijgen. Murk Ozinga, die met Smartclip de belangen van Shazam in Nederland behartigt, ziet een duidelijk toename een interesse. Vorig jaar draaiden er een paar Shazamcampagnes op tv “maar dit jaar zien we duidelijk veel meer aanvragen.”

Vanochtend ging de eerste campagne van het jaar de lucht in op zenders als 24Kitchen, Comedy Central, Discovery, Fox en National Geographic. Filmproducent Marvel promoot de nieuwe film Captain America – The Winter Soldier.

Kijkers van die zenders krijgen komende tijd in één reclameblok twee commercials te zien. De eerste is een korte van vijf seconden. Daarin worden ze erop geattendeerd hun Shazam-app bij de hand te houden. In de tweede, van dertig seconden, wordt de film gepromoot. Wie dan de app laat meeluisteren, wordt in Shazam naar een pagina van Marvel gebracht. Daarin zit de verlengde trailer en de mogelijkheid om een reis naar Amerika te winnen.

Adverteerders in Duitsland lopen al warm voor deze vorm van second screen-reclame en deden afgelopen half jaar vijftig campagnes. Nederlandse creatieve en mediabureaus gaan binnenkort naar Londen, waar Shazam hen zal bijpraten over de mogelijkheden en tot op zekere hoogte de roadmap.

Ozinga: “We kunnen met Shazam duidelijk gaan bekijken wie wanneer inhaakt op de interactieve uiting.”

De campagne is opgezet met Carat, draait op alle zenders maar de interactieve component is enkel op het netwerk van tv-exploitant Branddeli te zien.

De geshazamiseerde commercial:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond