Deel dit artikel
-

Match Group koopt datingapp Hinge

De internationale exploitant van datingsites en -apps Match Group koopt de app Hinge.

In eerste instantie kopen de Amerikanen 51 procent van de aandelen en krijgen daarbij ook het recht om de resterende aandelen uiteindelijk te kopen.

Match Group en Hinge zijn geen onbekenden van elkaar. In het najaar van 2017 nam de uitgeefgroep al een belang in de appmaker uit New York. Dat volgde op een ingrijpende vernieuwing van het design.

In het nieuwe design moeten gebruikers niet stippen, zoals ze van Tinder kennen, maar zoeken op profielkenmerken. Dat leverde een vervijfvoudiging op in het aantal gebruikers. Een onbekend deel van hen betaalt maandelijks abonnementsgeld om de extra features van de app te gebruiken.

Match omschrijft Hinge als de app waar millennials naartoe gaan als ze Tinder kennen en beu zijn. Het is een app die vooral in de VS populair is.

In Europa is Happn een nog steeds groeiende, onafhankelijke datingapp. Match Group is eigenaar van onder meer Tinder, Meetic, Twoo en Lovescout24.

De uitgeefgroep rapporteerde begin mei 2018 een omzetgroei van 36 procent tot 407 miljoen dollar. Netto werd een winst gerealiseerd van honderd miljoen dollar (PDF).

Foto: calleephoto (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond