Deel dit artikel
-

Matomy in affiliate marketing met Yieldivision

Het Israëlische Matomy start een joint venture met Yieldivision om naar de Benelux en Scandinavië uit te breiden.

De digitale reclametechnologie van Matomy vormt de basis voor een nieuw bedrijf dat, los van Yieldivision, de Noord-Europese markt voor affiliate marketing betreedt. De Nederlanders leiden de operationele kant, de Israëlieten de technische kant.

De bedrijven maken hun intenties bekend. De naam van het nieuwe bedrijf is Matomy Market. Het start in Nederland met klanten als Groupon, Zynga, Emesa en Vodafone-merk Hollands Nieuwe. Remmert Oosterling wordt de baas Verkoop van Matomy Market.

Mendel Senf, CEO van YD Group: “We kozen het Matomy Market affiliate tracking-platform reeds twee jaar geleden. Al vroeg hadden wij succes in de groeiende Europese affiliate markt met adverteerders in de segmenten: gaming, telecom en reizen.”

Yieldivision is bezig met een naamsverandering. De nieuwe naam wordt YD en het bedrijf positioneert zich als ‘real-time mediabureau’.

Matomy en Yieldivision denken dat ze in 2012 rond de 8 miljoen euro aan inkomsten zullen realiseren. In 2010 gaven adverteerders in Nederland voor 119 miljoen euro uit aan affiliate marketing, een plus van 23 procent ten opzichte van 2009.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond