Deel dit artikel
-

Maxlead wint internationale prijs op Google Summit

Op het jaarlijkse feestje voor marketingpartners van Google won Maxlead gisteren in San Francisco de hoofdprijs in de categorie Decision.

Het bureau won de prijs voor zijn werk voor KWF Kankerbestrijding bij de internationale awardshow. De categorie Decision gaat over hoe digitaal gereedschap bijdraagt aan het omzetten van data naar inzicht en acties.

De winnende casus gebruikt actuele weersinformatie om displaycampagnes mee aan te sturen. KWF wil laten zien dat het bij zonnig weer noodzakelijk is dat mensen zich goed insmeren tegen zonnebrand. De campagne trok daarom data uit de zonkrachtindex (UV) van Buienradar en combineerde dat met geolocaties. Dat leverde per provincie unieke reclameuitingen op die via Googles Display & Video 360 gericht werd uitgeserveerd.

Uiteindelijk zijn er met deze campagne meer dan vier miljoen unieke gebruikers bereikt.

Vorige maand reikte Google vergelijkbare prijzen uit voor onderscheidend Europees werk. Toen waren meerdere Nederlandse bureaus genomineerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond