Media Distillery verkoopt media monitoring activiteiten

Media Distillery heeft haar media monitoring activiteiten verkocht aan de SoundAware Group, inclusief de klantrelaties in binnen- en buitenland, enkele technologiecomponenten en alle betrokken medewerkers.
De activiteiten zullen worden samengevoegd met die van RTV Monitor, een bedrijf dat in 2019 onderdeel van de SoundAware Group is geworden.
Media Distillery was sinds 2014 actief in monitoring. Radio- en TV kanalen werden real-time geanalyseerd met efficiënte kunstmatige intelligentie-algoritmes zoals spraakherkenning, logoherkenning en tekstherkenning. Tientallen Europese media monitoring-partners hebben deze data geïntegreerd in hun dienstverlening. Voorbeelden zijn onder andere VodafoneZiggo, Albert Heijn en Heineken, onderwijsinstellingen als Hogeschool Utrecht, VU Amsterdam en Rijksuniversiteit Groningen en groot aantal overheidsinstanties.
Het bedrijf wil zich meer gaan richten op het verbeteren van de gebruikersbeleving van videoplatformen van omroepen en mediaorganisaties. Op dit gebied werkt men inmiddels voor Telenet (België), YouSee (Denemarken), VTR (Chili) en Eutelsat (Frankrijk).
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond