Deel dit artikel
-

Media Park krijgt een make-over

Het Media Park in Hilversum moet in 2030 een sociaal ecosysteem worden waar innovatie wordt gekoppeld aan cultuur. Dat heeft de Hilversumse mediawethouder Jaeger vrijdag bekend gemaakt.

Jaeger wees op de snelle ontwikkelingen in medialand. Internationale platforms zoals Netflix en YouTube trekken niet alleen de aandacht van de Nederlandse kijker, maar weten nu al meer dan de helft van de reclame-inkomsten naar zich toe te trekken.

De digitale transitie in Nederland gaat volgens Jaeger te langzaam, terwijl er een enorme urgentie is om snel te veranderen.

Het Mediapark moet zich daarom grondig aanpassen met in plaats van grijze kantoorgebouwen een groene omgeving met hotels, horeca, winkels, opleidingsmogelijkheden en zelfs woningen voor studenten.

De productie van content moet niet langer achter gesloten deuren plaatsvinden, maar in open omgevingen. Nieuwe evenementen moeten in de toekomst meer dan 1 miljoen bezoekers per jaar naar het Mediapark trekken (tegen 350.000 nu). Het aantal werkenden op het Mediapark moet verdubbelen van 8.000 naar 16.000.

Samen met UNStudio heeft Hilversum een aantal scenario’s uitgewerkt. Zo moet er meer geëxperimenteerd worden, met name op het gebied van holografie en kunstmatige intelligentie.

De plannen maken nog steeds onderscheid tussen een afgesloten deel en een voor iedereen toegankelijke boulevard.

Deel dit bericht

1 Reactie

Co Dekker - 1955

Wat een belachelijk idee! Nu al is er een groot probleem met de bereikbaarheid. Die Jeager staat niet in de realiteit. Moet natuur en leefbaarheid in het Gooi ten prooi vallen aan zijn megalomane plannen?
Grote waanzin!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond