Deel dit artikel
-

Mediabestedingen Valentijn: bloemenbranche springt eruit

Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen- en plantensector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830.000 euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.

Online bloemenverkoper Fleurop heeft binnen de sector bruto het meest uitgegeven aan offline advertenties rondom 14 februari: ruim 452.000 euro. Toch is de grootste besteder een juwelier: Lucardi gaf dit jaar 600.000 euro uit.

Uit verdere data ziet Adfact naast de bloemensector op 1, de volgende ‘top 5’: juweliers op een tweede plek (met bijna 600.000 euro), parfumerie op drie met bijna 370.000 euro, cadeaubonnen op vier (335.0000 euro) en thuislevering ruim 280.000 euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond