Deel dit artikel
-

Mediabureaus en marketeers denken verschillend over geprogrammeerde inkoop

Mediabureaus en marketeers denken verschillend over geprogrammeerd inkopen van advertenties. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Purch, voorheen TechMedia Network.

Mediabureaus zien efficiëntie als grootste voordeel (46 procent mediabureaus versus 36 procent marketeers), terwijl marketeers het belangrijk vinden dat zij hun doel kunnen bereiken zonder verspilling (35 procent marketeers versus 24 procent mediabureaus).

Opvallend is dat adverteerders desondanks nog graag direct met sitebeheerders onderhandelen als het om geprogrammeerde campagnes gaat. Zij zien sitebeheerders als partners. Op de tweede en derde plaats komen tradingdesks (23 procent) en DSPs (21).

Het gebrek aan premium inventaris is de reden waarom geprogrammeerd inkopen nog niet volledig omarmd wordt.

De studie van Punch werd in het eerste kwartaal uitgevoerd onder Amerikaanse marketeers en mediabureaus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond