Deel dit artikel
-

Mediamarkt meest gezocht bij Black Friday acties

In de periode september tot november 2018 werd in Nederland op internet het meest gezocht naar Black Friday-acties bij Mediamarkt. Gemiddeld werd ruim 42.920 keer per maand gezocht naar Mediamarkt in combinatie met Black Friday, zo blijkt uit onderzoek van internationaal marketingplatform SEMrush.

De retailer grijpt Black Friday elk jaar aan voor een scherpe prijsdaling van enkele producten uit het assortiment. Het zoeken naar webwinkels, dus niet in combinatie met de zoekterm Black Friday, levert als absolute winnaar bol.com op.

Terwijl er in November 2014 nog maar een kleine 100.000 keer werd gezocht naar Black Friday of beste Black Friday acties, was dit in november al bijna 700.000 keer. Als de trend zich zo doorzet, zal er over heel november 2018 naar schatting 1 miljoen keer gezocht worden naar Black Friday acties in Nederland.

Sony’s Playstation 4 heeft de leiding bij de producten die bij de zoekmachines werden ingevoerd. Over de periode september 2017 t/m oktober 2018 werd deze spelcomputer gemiddeld 14.000 keer per maand gezocht in Nederland. Apples iPhone komt op een derde plaats (na de generieke term ‘games’) met gemiddeld een kleine 4.000 zoekopdrachten per maand over diezelfde periode.

SEMrush constateert dat veel consumenten nog wel moeten wennen aan de term Black Friday. Ook bestaat er onduidelijkheid over de exacte datum van Black Friday. Ongeveer 1500 mensen vroegen zich dat af in september en oktober.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond