MediaMarkt: Multichannel groter dan online omzet
De consument gaat liever naar de winkel om zijn nieuwe elektronica te halen dan dat hij het thuis laat bezorgen. MediaMarkt en Saturn zien dat de omzet uit multichannel groter is dan online.
Dat staat althans geschreven in een kleine losse passage in de toelichting op de kwartaalcijfers van Metro Groupe. Dat is het concern waar elektronicawinkels MediaMarkt en Saturn beiden deel van uitmaken. Jammergenoeg geven de Duitsers geen toelichting op die verder op zich staande opmerking.
Over de algemene online resultaten is Metro Groupe wel wat spraakzamer. De omzet steeg tot 284 miljoen euro, een kleine verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.
Dat komt deels door de groei bij dochterbedrijf Redcoon, maar zeker ook organisch via de websites van de eigen winkels. In de afgelopen maanden hebben MediaMarkt en Saturn hun online assortiment met duizenden producten uitgebreid. Meer keuze voor de consument betekent zichtbaar ook meer verkopen.
Foto: Marja van Bochove (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
JeroenW
Redcoon krijgt bepaald geen positieve waarderingen van de klanten: http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon/shopreviews/
Mediamarkt’s webshop heeft geen betere reputatie. Daar komt nog ’s bij dat mediamarkt online bepaald geen concurrerende prijzen hanteert.
Ik vermoed dat ze daardoor veel handel laten liggen