Deel dit artikel
-

MediaMarkt overweegt verkoop iBood

CECONOMY, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, overweegt om de Nederlandse koopjessite iBood te verkopen. Met die opmerking zet het de Europees werkende webshop in de etalage.

De mogelijke verkoop van iBood, maar ook van re-commerceplatform Flip4New en Retail Media Group zijn onderdeel van een strategische koerscorrectie. Daarmee wil de nieuwe leiding het kostenniveau structureel omlaag brengen met 120 miljoen euro per jaar en ook de complexiteit uit de organisatie halen. CEO Jörn Werner wil zich beter op minder label kunnen richten.

De directie van iBood verwees een verzoek om commentaar aan Emerce vorige week door naar het Duitse hoofdkantoor. MediaSaturn hulde zich verder in stilzwijgen om vanochtend met een officiële verklaring te komen (PDF).

In 2011 snuffelde MediaMarkt al aan iBood en in 2015 nam het uiteindelijk een meerderheidsbelang in de koopjessite. Het bedrijf uit Amsterdam is actief in zeven Europese landen. Met dat bereik kan het een interessante overname zijn voor een grote financiële partij of webwinkel.

Diensten die CECONOMY zou verkopen met Flip4new (refurbishen) en Retail Media Group (exploitatie retailmedia) zou het concern wel weer terug inhuren, zo meldt de persverklaring.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond