MediaMarkt verdubbelt online omzet
De internationale online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn is verdubbeld in de laatste drie maanden van 2012.
Het totaal van de digitale verkopen kwam eind vorig jaar uit op achthonderd miljoen euro. Dat is de optelsom van de verkoopresultaten van MediaMarkt en Saturn, maar ook van de overgenomen pure player Redcoon. Hoe de ontwikkelingen van die drie zich tot elkaar verhouden, houdt eigenaar Metro Group voor zich.
Wel is duidelijk dat de online handel zich aanzienlijk beter ontwikkelt dat de handel in het fysieke kanaal. De omzet van Media-Saturn als geheel steeg met 1,8 procent tot 21 miljard. Het online kanaal groeide zeker tien keer sneller. Vier procent van alle handel bij Media-Saturn verloopt inmiddels via het digitale kanaal.
Het bedrijf opende in 2012 drie nieuwe winkels in Nederland, wat het totaal op 41 bracht.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Rick Maresch
Met betrekking tot de verhouding Media Markt – Redcoon: volgens Emerce draaide Redcoon niet slecht: http://www.emerce.nl/nieuws/omzet-webwinkel-redcoon-stijgt-tot-402-miljoen
Zie ook: http://www.emerce.nl/bedrijven/redcoon
Jeroen
@ Rick Maresch: De omzet van Redcoon 2012 was beduidend lager dan in 2011