Nederlandse bureaus goed bedeeld bij Lovie Awards

Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.

DPDK ging met vier Lovies naar huis (twee keer zilver, een bronzen en een publieksprijs) en 72andSunny Amsterdam kreeg een zilveren Lovie voor de campagne Find Your Magic. MediaMonks kreeg een gouden Lovie voor Interactive Punching Bag in de categorie Mobile & Experiential. TamTam heeft een zilveren Lovie voor Union (en brons voor BPD).

Fonk won 2 gouden Lovies voor hun project Kleine Stapjes, zowel in de categorie UX als in Family & kids. Greenberry uit Utrecht won een Lovie voor de app die het bouwde voor de CliniClowns. En ook Steam uit Amsterdam viel in de prijzen, want won een bronzen Lovie voor zijn meermaals beprijsde webgame #crimediggers.

Q42 kreeg te horen dat ze een zilveren Lovie wonnen voor de app Earcatch.

De Lovie Awards zijn de jongere Europese zusjes van de Webby’s, en worden elk jaar uitgereikt voor de beste online uitingen wereldwijd.

Prijzen waren er verder voor VICE Media, One Direction, The Guardian, Condé Nast Spain, Die Welt en Turkcell. Zangeres Annie Lennox kreeg ook een onderscheiding voor haar werk voor Oxfam, Amnesty International, Comic Relief, Greenpeace en 46664.

Prijzen voor de beste websites of apps gingen naar onder meer het Nederlandse Fonk en Toca Boca. N=5 en Glasnost kregen prijzen voor de beste internet video’s. N=5 kreeg ook een onderscheiding voor de site van Pridestream in de categorie Social. Satirische blog De Speld kreeg een vermelding onder Best Writing – Editorial in Websites.

Er waren dit jaar geen Nederlandse prijzen voor de categorie online adverteren.

De zesde Annual Lovie Awards worden 27 October uitgereikt bij het British Film Institute Southbank in Londen.

Een volledig overzicht van de prijswinnaars is hier te vinden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug