Deel dit artikel
-

MediaMonks doet Canadese overname

De contenttak van S4 Capital, het Nederlandse MediaMonks, versterkt zijn internationale positie de overname van Jam3 uit Toronto.

Jam3, een bedrijf dat in 2004 is opgericht, heeft activiteiten in Toronto, Los Angeles, Amsterdam en Montevideo. Er werkt 150 man en ze doen projecten voor klanten als Facebook, Sonos, Adidas, eBay, Levi’s en CrowdStrike.

Hoeveel S4 Capital betaalt voor de overname houden de partijen voor zich.

Beide bedrijven combineren creativiteit en content aan de ene kant en een focus op datagedreven marketing aan de andere kant. Dat spreekt met name de meer digitaal geraffineerde marketeer aan. Hij kan vrij nauwkeurig zijn doelgroepen bepalen, daarbij passende berichten laten formuleren en dat verpakken met aansprekende creatie.

Jam3, MediaMonks en het ook vrij nieuwe zusterbedrijf Superhero Cheesecake staan alledrie hoog in internationale lijstjes met bewierrookte creatieve digitale bureaus.

S4 Capital maakte vanochtend ook de voorlopige financiële cijfers over 2020 bekend. Daaruit komt naar voren dat de omzet steeg met 59 procent tot 398 miljoen euro en dat topman Martin Sorrell een (ebitda-)winstmarge realiseerde van 21 procent.

Het ‘bureaunetwerk van de 21e eeuw’, zoals Sorrell zijn groep graag neerzet, deed in 2020 vijf overnames en in 2021 tot vandaag vier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond