Deel dit artikel
-

MediaMonks koopt Amerikaans marketingbureau

MediaMonks neemt het Amerikaanse geïntegreerde bureau Decoded Advertising over om de contenttak van S4 Capital te versterken. Aan de technologie- en datakant voegt Metric Theory zich bij MightyHive.

Vanochtend maakte S4 Capital, de nieuwe bedrijvengroep van oud-WPP-topman Martin Sorrell, de overnames bekend.

Decoded beheert mediacontracten ter waarde van 275 miljoen dollar en werkt voor bedrijven als T-Mobile, Intuit, Visa, WW International en SC Johnson. Het heeft tweehonderd medewerkers en kantoren aan de oost- en westkust. Het bedrijf staat te boek als een zogeheten uitdager. Oprichter Matt Rednor zegt:

“In S4Capital vinden we gelijkgestemde makers die direct ons vermogen vergroten om de industrie te ontwrichten met een moderne benadering van creativiteit.”

Wesley ter Haar (foto), oprichter van MediaMonks en executive director bij S4Capital, zegt in een geschreven reactie: “De afgelopen twee jaar werken we voor onze klanten steeds meer samen met onze expertises in data, creatie en digitale media. De ervaring en kennis van Decoded Agency versterkt ons in het bieden van een unitair aanbod.”

De twee nieuwe bedrijven hebben een gezamenlijke brutowinst van zeventig miljoen dollar in 2020, een groei van vijftig procent ten opzichte van het jaar ervoor. De overnames worden voor de helft betaald in contanten en de helft in aandelen S4 Capital, de voor dit bedrijf gebruikelijke constructie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond