Deel dit artikel
-

Meer dan 5 miljoen euro geïnvesteerd via het aandelen crowdfundingplatform Symbid

Crowdfundingplatform Symbid heeft een investeringsmijlpaal van 5 miljoen gehaald. Alleen al het tweede kwartaal van 2014 werd 1,2 miljoen geïnvesteerd, een verhoging van 860 proent ten opzichte van 2013.

Het platform nodigt investeerders uit om aandeelhouder te worden in een veelbelovend bedrijf voor een minimale investering van slechts 20 euro. Symbid voegde de afgelopen maanden 3000 nieuwe gebruikers toe op een totaal van 25.000 actieve investeerders. De gemiddelde investeringsgrootte per campagne groeide naar 83.000 euro. In Nederland ligt het gemiddeld op zo’n 25.000 euro.

Symbid financierde de afgelopen maanden onder meer BrightNL (300.000 euro), Greendaddy (245.000), GrondVrij (190.000), en Wezp (145.500). Ondertussen haalde een ander Nederlands crowdfundingplatform, Lendahand, 60.000 euro op via Symbid voor een uitbreiding van haar leningsmodel.

Greendaddy, het bedrijf dat op een milieuvriendelijkere wijze kleding maakt uit bamboe, wist afgelopen juni 245.000 euro te financieren via het Symbid-platform in nog geen 48 uur.

Het crowdfundingproces kan volgens Symbid ook functioneren als een vorm van social due diligence, die bedrijfseigenaren toegang geeft tot een enorme pool van kennis en expertise, direct van de ‘crowd’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond