Deel dit artikel
-

‘Meer dan een derde van de CMO’s verliest talent aan concurrenten’

Er is een enorme strijd gaande om marketingtalent. Meer dan een derde (35 procent) van de CMO’s in Europa zag in de afgelopen zes maanden dat zij werknemers verliezen aan concurrenten, zo blijkt uit nieuw data onderzoek van LinkedIn.

Nog eens 35 procent zegt minder sollicitaties te ontvangen voor openstaande functies, en 32 procent geeft aan dat het een uitdaging is om gekwalificeerd personeel te vinden.

Meer dan een kwart van de CMO’s kijkt in het buitenland om hun talentenpool uit te breiden.

Het onderzoek onder 263 CMO’s van organisaties in heel Europa (VK, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland) werkzaam bij bedrijven met meer dan 1000 werknemers laat zien met welke uitdagingen marketingleiders op dit moment te maken hebben.

Marketeers geven aan dat het zeer belangrijk is om aan een sterke employer branding te werken. Bijna driekwart (73 procent) zegt dan ook dat daarin investeren een belangrijke prioriteit is voor de komende zes maanden. Ook het werkplekbeleid is een aandachtspunt, aangezien meer dan een derde (35%) van de CMO’s het gevoel heeft dat hun huidige beleid potentiële kandidaten afschrikt om te solliciteren.

Top 10 snelst groeiende marketingberoepen in Nederland van het afgelopen jaar
1. Junior Marketeer
2. Growth Specialist
3. Marketing Lead
4. Marketeer
5. Advertising Specialist
6. Head of Digital
7. Chief Marketing Officer
8. Marketing Team lead
9. Communications Team Lead
10. Product Marketeer

De top 10 snelst groeiende marketingvaardigheden in Nederland van het afgelopen jaar
1. Adobe Premiere Pro
2. Finance
3. Engineering
4. Creatieve vaardigheden
5. Analytische vaardigheden
6. Customer Experience
7. Content Marketing
8. Economie
9. Video Editing
10. Contentstrategie

Deel dit bericht

2 Reacties

martin

Er loopt veel talent, echter die zijn 60+, dus blijkbaar te oud en worden ook niet benaderd.
Zij brengen echter wel ervaring en veel kennis met zich mee.

Bijvoorbeeld voor mediabedrijven heb ik een compleet nieuwe advertentie – en marketingmodel ontwikkeld, met gegarandeerd resultaat. Is ook direct een vuist tegen de Techreuzen die inmiddels vrijwle alle onze budgetten opslokken. Geld dat verdwijnt naar Amerika en nooit meer terugkomt in onze economie!

Ik breng met mezelf zeker minimaal € 400.000 omzet voor en mediabedrijf mee. Echter vanwege mijn leeftijd krijg je niet eens de kans dit te presenteren.

juist de combinatie van oude en jonge marketeers kan heel succesvol zijn.

Nodig me uit en Try me! Luisteren kost niets!
martin@wdjna.nl

wouter

Die HR managers naar mijn mening roeptoeteren dit soort dingen altijd met boter op het hoofd! Heel simpel, met zoekt alleen 28 jarigen met 10 jaar ervaring voor zo laag mogelijk loon. Ik heb 3 jaar geleden in 2 jaar 300 sollicitaties naar entry marketingfuncties gestuurd. In privetijd allerlei certificaten behaald, maar nooit heb ik het idee gehad dat ik ook maar enigsinds serieus genomen werd, men zocht immers altijd ruime werkervaring voor 1800,- per maand. Mijn boodschap na 2 jaar, get lost!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond