Deel dit artikel
-

Meer e-mailmarketing, minder verkeer

Retailers lijken weer heel erg te geloven in e-mailmarketing. Er werd bijna een kwart meer van verzonden gedurende het derde kwartaal. Maar volgens een studie van Monetate leidt het niet tot meer verkeer naar de site.

Sterker nog: jaarlijks neemt het verkeer met 17,7 procent af. Die conclusie trekt het bedrijf na een studie van zeshonderd miljoen (Amerikaanse) online shoppingbezoeken. Onduidelijk is om hoeveel retailers het gaat.

Een kleine 2,92 procent van alle verkeer naar sites van retailers komt van e-mailmarketing. Vorig jaar om dezelfde tijd ging het nog om vier procent.

De gemiddelde bestellingen die worden gedaan, gaan wel iets omhoog: van 93,43 dollar in 2012 naar iets meer dan honderd dollar dit jaar. Bij sociale media gaat het echter om hogere bestedingen en dat geldt ook voor zoekmarketing.

Monetate gaat uit van verdere groei van e-mailmarketing. In 2016 wordt zeker 2,5 miljard dollar aan e-mailmarketing uitgegeven.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jordie van Rijn - email marketing consultant

Het “onderzoek” van Monetate is erg tendentieus.

Het gaat volgens hen om een random sample uit de 600 miljoen berichten (waarom zou je dan de 600 miljoen noemen?) en ze geven zelf aan dat de trafficafname veroorzaakt is door filtering (van e-mails die worden aangemerkt als spam).

U begrijpt, een mooi voorbeeld dat je niet alles moet geloven dat wordt gepubliceerd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond