Deel dit artikel
-

Meer geld naar online B2B-marketing

B2B-bedrijven gaan het komende jaar meer geld uitgeven aan online marketing. Dat blijkt uit een rapport van Forrester. Ruim de helft gaat het budget verhogen. Slechts 8 procent gaat minder uitgeven.

Forrester constateert nog veel ongemak bij de B2B-sector. 45 procent geeft aan dat het nog om experimenten gaat. Negen procent van het marketingbudget wordt gebruikt voor investeringen in websites. Congressen en evenementen worden echter nog altijd belangrijker gevonden.

Binnen digitale marketing gaat 22 procent van het budget naar e-mailmarketing, 19 procent naar search, 14 procent naar digitaal adverteren en 12 procent naar sociale media of video.

Content marketing staat bij de meeste marketeers hoog op de agenda, op afstand gevolg door sociale media.

Forrester interviewde 132 B2B-marketeers voor het onderzoek.

Deel dit bericht

1 Reactie

John

De belangrijkste taak als B2B marketeer is het ondersteunen van Sales bij het behalen van de doelstelling. Vaak is deze omzet (absoluut of groei) gerelateerd. Op zich is het dus niet belangrijk waar het geld naar toe gaat, zolang het maar bijdraagt aan de doelstelling. Meten is weten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond