Meer klanten voor Proximus

De onderliggende omzet van de Proximus Groep steeg in het eerste kwartaal met 5,9 procent op jaarbasis. De omzet op de thuismarkten steeg in het eerste kwartaal met 4,8 procent tot 1.149 miljoen euro, waarvan de zakelijke markt het meest.
De ebitda op de thuismarkten bedroeg 405 miljoen euro, 3,4 procent lager dan in dezelfde periode in 2022.
De klantenbasis voor internet (+11.000), mobiele postpaid (+10.000) en convergentie (+14.000) groeit verder aan, maar het nettoklantenverlies voor tv bedroeg -12.000.
De omzet uit convergente diensten steeg met 9,2 procent dankzij inflatiegebonden prijsaanpassingen. De omzet voor Business steeg over het eerste kwartaal van 2023 met 6,2 procent op jaarbasis.
De Wholesale unit van Proximus boekte in totaal 10,7 procent minder omzet, wat grotendeels te wijten was aan de dalende omzet uit de zogenoemde interconnectie activiteiten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond