Meer mobiele dan desktop zoekopdrachten bij Google

Het aantal mobiele zoekopdrachten via Google is inmiddels groter dan het aantal opdrachten via de desktop. Dat vertelde zoekbaas Amit Singhal van Google donderdag op het congres Code/Mobile.

Google verwerkt inmiddels ruim 100 miljard zoekopdrachten per maand. Een groot deel daarvan gaat via mobiele apparaten, waarbij Google tablets niet eens meerekent. Het bedrijf definieert ‘mobiel’ als schermen kleiner dan 6 inch.

De verschuiving houdt een uitdaging in voor Google, omdat zoeken ook kan in apps van retailers als Amazon. In dat geval krijgen consumenten geen Google advertenties meer te zien.

Google hoopt dat zijn persoonlijke assistent, de stemgestuurde Google Now, een deel van dat mobiele zoekverkeer naar zich toe kan trekken. Echter, Apple en Microsoft hebben soortgelijke diensten.

2 Reacties

Allicht, op een mobiel heb je geen zoekplugins (dus alles gaat via google), je zoekt langer door kleine scherm. Geen bookmarks. Op de desktop heb ik 5xzo snel iets als op de telefoon.

Zeker waar Bert maar denk ook aan tablets makkelijk vanaf de bank in de woonkamer of onderweg in de trein. Mobiel is ‘on the go’….

Ik werk met beiden maar grijp ook steeds vaker naar mobiele mogelijkheden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug