Deel dit artikel
-

Meer omzet voor CM.com

Telecomdienstverlener CM.com heeft in het eerste kwartaal 7 procent meer omzet behaald, hoewel evenveel berichten werden verstuurd als een jaar geleden. Wel werden er via CM.com meer tickets verkocht. De omzet klom naar 71,4 miljoen euro, de brutowinst steeg naar 18,9 miljoen euro.

Het Bredase bedrijf verwacht lagere operationele kosten in 2023 als gevolg van personeelsbezuinigingen (pdf). Het aantal FTE op kwartaalbasis ging terug van 930 in het vierde kwartaal naar 918 in het eerste kwartaal.

Het bedrijf verwacht voor de eerste jaarhelft een negatief resultaat van 3 tot 5 miljoen euro, maar er is  geen kapitaalinjectie nodig om de winstdoelstellingen te halen.

CM.com begon in 1999 met dit ene bericht: “Ga je mee naar Highstreet?”. Het was het bericht dat Gilbert Gooijers stuurde naar de huidige CEO Jeroen van Glabbeek. Onder de naam Club Message introduceerden zij het versturen van SMS berichten naar groepen.

Het bedrijf is sindsdien geëvolueerd van een SMS dienstverlener naar full-service communicatieprovider. De software helpt merken en bedrijven bij het verbeteren van hun marketing, sales en customer support.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond