Deel dit artikel
-

Meer winst voor CM.com op dalende omzet

Telecomdienstverlener CM.com uit Breda heeft in het eerste kwartaal de kosten kunnen beheersen, waardoor de winst steeg. EBITDA (winst vóór aftrek van rentekosten, belastingen, afschrijving en afboekingen) bereikte met 3,3 miljoen euro een record, vergeleken met een verlies van 2,4 miljoen een jaar eerder.

De omzet daalde met 11 procent naar 63,5 miljoen, hoewel het volume van het aantal berichten met 18 procent steeg. Ook de dienstverlening via WhatsApp groeide flink, met 30 procent.

Ook het onderdeel Engage (voorheen Saas) presteerde goed, dankzij een groot contract met een fabrikant van frisdrank dat zijn direct marketing communicatie via CM.coms Marketing Cloud laat lopen.

Het onderdeel Pay migreerde naar een nieuw platform. Het aantal betalingen groeide met 31 procent. Ook Ticketing (nu Live geheten) noteerde 10 procent groei gemeten naar het aantal berichten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond