Deel dit artikel
-

De populairste Emerce-verhalen van 2012

Dat verhalen over cookies dit jaar zouden scoren, dat konden we wel raden, maar daarnaast blijkt ook praktische informatie over zoekoptimalisatie (SEO) onder Emerce-lezers zeer geliefd. De Emerce 100 van 2011 bleef het hele jaar lezers trekken. Dat belooft wat voor de lijst van dit jaar. Toegegeven: het is niet meer dat een momentopname, waarbij het merendeel van de hoog scorende stukken opvallend genoeg in september is geplaatst.

Opmerkelijk is verder de hoge score voor een column van Ruud Hendriks, waarvan de kop meer beloofde dan kon worden waargemaakt. Wellicht tot opluchting van vele uitgevers: bol.com is (nog) geen uitgeverij begonnen.

1. Stelling: alles wordt anders na de cookiewet (35 procent)

De cookiewet is een kleine week van kracht. Exploitanten, uitgevers en adverteerders stoeien met de vraag wat de consequenties zijn en wat de beste implementatie zou kunnen zijn. Wat zijn jouw ervaringen en inzichten?

2. Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2011

Vandaag is de zevende editie van de Emerce 100 verschenen. In deze speciale jaarlijkse uitgave staat hoe beslissers op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten rond e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

3. KPI’s voor de succesvolle SEO-specialist (21 procent)

Dit artikel gaat in op de KPI’s die relevant zijn voor de SEO-specialist om gericht het succes van zijn activiteiten te meten, bij te sturen en te rapporteren. Twee vragen staan hierin centraal. Hoe maken we een succesvolle SEO-strategie meetbaar? En welke KPI’s spelen daarbij een belangrijke rol?

4. Laat verhuizing/verbouwing van je website de SEO niet verpulveren! (21 procent)

Een nieuw design, uitbreidingen of nieuwe functionaliteit. Er zijn verschillende redenen zijn om je website te verhuizen of verbouwen. Hoe mooi die update optisch ook uitpakt, hij kan rampzalige gevolgen hebben voor de zichtbaarheid in de zoekresultaten. Het verkeer naar de website kan zomaar imploderen.

5. Column: Bol.com start eigen online uitgeverij (20 procent)

De grote dominante techspelers zijn bijna allemaal ooit in de VS ontstaan en lanceren hun nieuwe producten daarom bijna altijd in hun eigen thuismarkt. Neem Apples iCloud, de Google Wallet, de betaalde tweets van Twitter en – last but not least – de uitgeefactiviteiten van Amazon. Meestal komen de grote Europese landen maanden, soms zelfs pas jaren later aan de beurt. En wij? In Nederland staan we eigenlijk altijd achteraan in de rij.

6. KPI’s voor meer inzicht in SEO (20 procent)

Hoe hou je als online marketing manager in de gaten of de opbrengsten van SEO opwegen tegen de investeringen? Vier betrouwbare KPI’s geven, door ze in combinatie te gebruiken, een verfijnder inzicht in het resultaat van je SEO-inspanningen.

7. Realiseer commerciële doelstellingen met social media (19 procent)

Om commerciële doelstellingen te realiseren moet invulling worden gegeven aan vier kernfuncties binnen de commerciële strategie: merk, product, verkoop en service. Hoe kunnen social media hier waarde toevoegen voor de organisatie?

8. De ene cookie is de andere niet (19 procent)

Cookies worden voor veel verschillende doelen ingezet en verzamelen verschillende soorten informatie. Hoewel de OPTA geen nuance aanbrengt in het type cookies of de partijen daarachter, verschilt de privacygevoeligheid enorm.

9. Auteur is de nieuwe Pagerank (19 procent)

De toekomst van SEO ligt niet in Social Media Sharing of op grote schaal lage kwaliteit content produceren, maar in het online bouwen van een sterk merk.

10. Hoe mascottes de gebruikerservaring verbeteren (19 procent)

De gebruikerservaring van websites wordt steeds belangrijker. Misschien zelfs hét belangrijkste  verkoopargument. We zoeken daarom voortdurend nieuwe manieren om de ervaring voor onze bezoekers te verbeteren. Mascottes zijn een geweldige manier om je doelgroep aan te spreken.

(Metingen gebaseerd op de WordPress ranking)

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond