Deel dit artikel
-

Meeste Belgische influencers vermelden reclame niet

Maar liefst 90 procent van de Belgische influencers geeft niet aan of ze worden betaald voor reclameboodschappen, blijkt uit een onderzoek van de economische inspectie.

De economische inspectie ging bij 576 Europese influencers, waaronder 31 Belgen, na of ze hun verplichtingen rond reclame maken nakomen. 97 procent. Slechts een vijfde gaf systematisch dat hun content reclame bevat. Bij de Belgische influencers was dat zelfs maar 10 procent.

Twee op vijf influencers maakten op hun socials reclame voor hun eigen merk of voor eigen producten of diensten, maar gaven niet aan dat ook dat reclame is.

De influencers bleken ook op andere vlakken niet in orde te zijn met de wetgeving. 78 procent van de gecontroleerde influencers in Europa heeft de kenmerken van een onderneming, maar slechts 36 procent is als zodanig ingeschreven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond