Deel dit artikel
-

MeMo² lanceert crossmedia-analytics THX in België

De digitale reclame- en mediamarkt in België krijgt er een nieuwe onafhankelijke dataleverancier bij. Het door MeMo2 ontwikkelde crossmediale bereiksplatform THX slaat er zijn vleugels uit.

Internationaal werkende adverteerders hebben in Nederland een jaar ervaring met het systeem en vragen leverancier Memo2 het uit te rollen naar andere markten. België is de eerste buitenlandse markt, maar volgens Marcel Vogels niet de laatste. “Momenteel is THX actief met de ontwikkeling en contractvorming richting een aantal andere landen.”

MeMo2 verwacht dat de adoptie van THX in België zich vergelijkbaar snel zal ontwikkelen als in Nederland. “Niet alleen willen steeds meer merken zelf de regie kunnen voeren over het succes van crossmedia advertising en marketing, ook zorgt Covid-19 ervoor dat Crossmedia Transparantie zoveel mogelijk digitaal en dagelijks aangeleverd moeten worden.”

Het platform THX brengt het bereik van radio, televisie, outdoor, bioscoop en alle digitale media geïntegreerd in beeld. In de wereld van media, marketeers en merken betekent dit een complete omwenteling. Tot op heden werkte het zo dat een merkadverteerder via een bureau reclameruimte kocht en de uitingen door de zenders naar eigen inzicht en beschikbaarheid werden uitgeleverd. Achteraf kwam summiere feedback of de hoofddoelstellingen waren behaald. Nu kan een adverteerder of mediabureau live meekijken naar wat de prestaties en feitelijke effecten van de campagne zijn, maar ook naar welke onderdelen of kanalen minder of beter scoren en wat de geïntegreerde resultaten zijn.

THX werkt met de input van drie bekend panelpartijen in België.

MeMo2 zal aansluitingen zoeken tot met Belgische merken, media-exploitanten en mediabureaus. De nieuwe datapool is een aanvulling op de input van het CIM, een instantie die vergelijkbaar is het met Stichting Kijkonderzoek in Nederland.

Foto: Thijs Paanakker (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond