Derp

MeMo2 enige Nederlandse genomineerde voor IAB-prijs

Onderzoekbureau MeMo2 is het enige Nederlandse bedrijf dat meedingt naar een Research Award van IAB Europa.

De Awards zijn in het leven geroepen om meer aandacht te vestigen op de noodzaak van onderzoek naar en benchmarks voor effectiviteit van online mediacampagnes.

Directeur Marcel Vogels van MeMo2 licht toe: “De ingeleverde casus betreft een innovatieve en creatieve campagne van Glen Grant op Facebook. Het is een effectiviteitsonderzoek voor reclame in opdracht van en met de Taskforce Social Media van IAB Nederland.

Het basis-idee van de campagne betrof een slimme Facebook-toepassing waarin vrienden eigen clans konden oprichten. Door battles met jouw clan winnend af te sluiten, kon je met vrienden toegang tot whiskey gerelateerde events winnen. Het uiteindelijke reclame-effect is gemeten en toewijsbaar gemaakt, van passief tot actief bereik.

Dergelijke social media trackers worden momenteel ook uitgevoerd voor leidende merken op het gebied van Telecom en Electronica.”

Of MeMo2 wint in de categorie Social Media wordt donderdag duidelijk. Dan worden de Research Awards uitgereikt tijdens het Interact-congres van IAB Europa.

Eén categorie in de Awards zal door zowel de online als de offline media met belangstelling worden gevolgd: Cross Media. Digitale media worden steeds vaker een standaard onderdeel van mediacampagnes. Echter, de effectiviteit van de gecombineerde inzet van online en offline media is moeilijk te meten.

De genomineerden in deze rubriek zijn Eyetrackshop, Bskyb, Corelio Connect en Google. Google voert momenteel een pan-Europees onderzoek uit, ook in Nederland, naar het rendement van investeringen in cross media-campagnes.

1 Reactie

In aanvulling hierop: MeMo2 en Google doen gezamenlijk ook een serie onderzoeken naar Crossmediale & Digitale Reclame effecten. Heel interessant. Maar meer kunnen we er nu niet over roepen 😉 … nog even geduld!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug