Deel dit artikel
-

MeMo2 komt met real-time brand analytics

Digitaal meetspecialist MeMo2 brengt een nieuwe technologie uit waarmee merkmanagers real-time de sterkte, uniekheid en waarde van hun merk, en de fluctuaties daarin, continue kunnen monitoren. Het is voor het eerst dat er echte analytics op het merkdomein wordt gepresenteerd.

Marcel Vogels, oprichter MeMo2, legt uit: “Bedrijven monitoren of tracken doorgaans op maandelijkse basis de bekendheid en het gezicht van hun merken. De uitdaging voor een toenemend aantal merkmanagers ligt op het domein van zeer kortcyclische optimalisatie van het merk. Met Brand VIP hebben zij nu een concreet platform om merken en -portfolio’s continue te optimaliseren richting een maximaal rendement en impact.”

Met Brand VIP lanceert MeMo2 een platform waarmee merkmanagers real-time de waarde, uniekheid, kracht en bekendheid van hun merk, en de fluctuaties daarin, dagelijks kunnen volgen. De totale gewogen score resoneert als geldelijke waarde. Dit betekent dat het voor brandmanagers duidelijk wordt wat een verandering in een bepaalde variabele voor feitelijke consequentie heeft op de kracht en waarde van het merk.

In de boeggolf van de nu twee jaar oude real-time crossmedia- en shopper analytics-platform THX ontwikkelde Vogels en zijn team hun nieuwe systeem. “Dat werkt op basis van twintig variabelen die we dagelijks en wekelijks verwerken en daarna met een gevalideerd model interpreteren op merkwaarde. Dan weet je hoe een merk het doet in de perceptie, waardering en ten opzichte van anderen.” De zwaarte van de variabelen en dus het gebruikte model kan per sector wisselen. Uiteraard gebruiken we in de Brand VIP-benadering ook de datastromen uit bijvoorbeeld het THX-platform.”

Vogels: “Met een compleet en realtime merkkompas kan beter samenwerking tussen afdelingen en bureaus plaatsvinden en tussen marketingstrategieën, diverse merkdoelen, positioneringswensen en eventuele merkportfoliobeslissingen.”

De nieuwe Brand Analytics-oplossing is inmiddels door grotere merken met succes gevalideerd. De ontwikkeling begon twee jaar geleden. Het zal nu door New Growth Strategies en MeMo2 binnen Europa aan de merken worden aangeboden. MeMo2 is sinds juni 2021 onderdeel van Kantar.

Vorige week is tevens bekend geworden dat MeMo2 de gerenommeerde internationale I-COM Award 2021 heeft gewonnen voor de ontwikkeling en impact van het THX-platform.

Foto: zdma Martin Photography (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond