Deel dit artikel
-

Memo2 sluit samenwerking festivalplatform Woov

Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.

De samenwerking is exclusief van aard en geldt wereldwijd. Voor Memo2 uit Amsterdam is het een oorspronkelijke, directe bron en partner Woov kan verkregen inzichten delen met de festivalindustrie.

Directeur Marcel Vogels van Memo2: “Marktonderzoekers werken altijd met feedback uit consumentenpanels. Het probleem is echter dat millennials en Generatie Z niet in panels zitten. Ze zijn voor onderzoekers dus amper te bereiken. De manier waarop wij festivalgangers bevragen komt organisch en indringend over.”

De vragen worden voorgelegd als ware het een chatconversatie. Het ligt voor de hand dat festivals in ruil voor die feedback vergoedingen geven, bijvoorbeeld in de vorm van horecamunten, merchandise of korting op een ticket in de toekomst.

Woov is in dit hele proces de tussenpersoon, een vehikel dat op festivals in binnen- en buitenland door honderdduizenden mensen wordt gebruikt. De app van Sebastien Westerduin en Irfan van Ewijk zou rond de achthonderdduizend gebruikers hebben en, mede door de recente investering van twee miljoen euro, op weg zijn naar twee miljoen volgend festivalseizoen.

Voor Memo2 is dit het eerste zichtbare deel van de strategie voor de nabije toekomst: nauwere integraties in de apps van specifieke gebruikersgroepen.

Eind juni sprak Hans Voorn voor Emerce op Digital Marketing Live! met Irfan van Ewijk van Woov:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Leonardo Veras (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond