Merken weer meer waard

De grootste merken in de wereld hebben de waardegroei voortgezet gedurende de economische onzekerheid. Dat blijkt uit een onderzoek naar de top 100 van de meest waardevolle wereldwijde merken van BrandZ.
Het meest waardevolle merk voor het tweede jaar, Apple, groeide met 19 procent en is nu 182,9 miljard dollar waard. IBM steeg 15 procent in waarde naar 115,9 miljard en verwees daarmee Google naar de derde plaats met een waarde van 107,8 miljard.
Vooruitlopend op haar recente beursgang, steeg het acht jaar oude Facebook dit jaar 74 procent in waarde. Daarmee is het qua merkwaarde de snelste stijger in de ranglijst. Met een merkwaarde van 33,2 miljard dollar klom het sociale netwerk naar de negentiende plaats van nummer 35.
Tussen 2006 en 2012 zijn alle merken uit de top 100 bij elkaar met 66 procent in waarde gestegen. Hiermee zijn alle merken uit de top 100 bij elkaar 2.400 miljard dollar waard.
Dit jaar hebben bedrijven die technologie hebben gestimuleerd, klantenbeleving centraal stellen of de regie over hun merken bevorderden het met name goed gedaan.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond