Deel dit artikel
-

Metro Group investeert in online supermarkt

Het moederbedrijf van MediaMarkt, Metro Group, neemt een belang van 15 procent in Emmas Enkel, een online supermarkt met food en non-food in de schappen.

Dit is voor Metro Group een opmerkelijke investering omdat het zich hiermee meer in de online foodbusiness beweegt dan voorheen en omdat het belang een kleine is in een nog kleiner bedrijf. Anders dan zijn (inter)nationaal werkende labels is Emmas Enkel slechts actief in vijf Duitse steden.

De startup is actief in Berlijn, Bonn, Düsseldorf, Essen en Keulen. Dat moeten er meer worden vanwege de samenwerking met de nieuwe aandeelhouder.

Hoeveel Metro Group voor het minderheidsbelang betaalt, is niet bekendgemaakt. Wel wordt direct duidelijk dat de investering een logistieke besparing voor Emmas Enkel oplevert. In nieuwe steden komt de belevering van klanten, particulieren en bedrijven, in handen van Real. Dat is een warenhuis uit de Metro-bedrijvengroep.

De startup werkt zo, dat het via internet (vast en mobiel) orders ontvangt zijn klanten. De boodschappenmandjes worden in de eigen winkels gevuld. Daar liggen zo’n 3.500 artikelen op voorraad die los of als onderdeel van een pakket verkrijgbaar zijn.

Foto: EmsiProduction (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond