Deel dit artikel
-

Adobe en Microsoft gaan marketingproducten integreren

Adobe en Microsoft hebben vanochtend in Londen een strategische samenwerking aangekondigd. De Adobe Marketing Cloud-oplossingen en Microsoft Dynamics CRM worden zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. Op die manier willen de beide bedrijven alle klantinteracties – van bereik en acquisitie tot retentie en loyaliteit – versterken.

Marketing en verkoop kunnen volgens beide bedrijven beter dan voorheen gegevens delen, en ook kunnen voortaan waardevolle marktsegmenten worden geïdentificeerd.

Beide bedrijven nemen zich voor om ook op andere gebieden samen te werken en producten te integreren, waaronder Adobe Marketing Cloud oplossingen met het Microsoft Azure Cloud platform. Producten als Adobe Campaign en Adobe Experience Manager zijn reeds gecertificeerd op Microsoft Azure. Gegevens van Adobe Analytics zullen worden geïntegreerd in Microsofts Power BI (business intelligence).

Microsoft wil Dynamics CRM ook los van Adobe uitbreiden. Een speciaal dashboard biedt vanaf deze zomer marketing-, verkoop- en serviceteams de mogelijkheid om berichtgeving over hun onderneming of producten via sociale media beter te volgen en ook ‘trending topics’ eerder te ontdekken.

Een groot aantal bedrijven negeert volgens Microsoft nog altijd feedback van klanten op Twitter en Facebook. Vooral negatieve opmerkingen kunnen het imago schaden. Microsoft had vorig jaar al Microsoft Social Listening geïntroduceerd, een analyticstool voor om sociale berichtgeving te volgen, maar daar wordt nu dus het element ‘sociale engagement’ aan toegevoegd.

Deze zomer komt Microsoft ook nog met Social CRM, een complete oplossing om volgers of contacten uit Microsoft Dynamics te converteren naar (betalende) klanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond