Deel dit artikel
-

Microsoft wil één bureau voor alle marketing

Microsoft wil zijn volledige marketingbudget ter waarde van bijna 1 miljard euro wereldwijd onderbrengen bij één bureau. Dat bureau moet alle disciplines – media, creatie en digitaal – voor zijn rekening nemen. Dat meldt AdAge.

Het besluit komt volgens AdAge zes maanden nadat Mark Penn en Tami Reller de leiding kregen over de nieuwe gecentraliseerde marketinggroep. Naar verluidt is kostenreductie de belangrijkste overweging.

Vanwege het multidisciplinaire karakter gaan ingewijden ervan uit dat maar een paar partijen hiervoor in aanmerking komen, eigenlijk vooral WPP en Publicis Groupe, die nu ook al een groot deel van de marketing voor Microsoft verzorgen. Reclamereus Omnicom heeft Apple en komt niet in aanmerking, tenzij de voorgenomen fusie tussen Publicis en Omnicom alsnog doorgaat. Publicis’ Razorfish doet nu al het digitale stuk.

Microsoft behoort tot de topadverteerders in de VS, met alleen al een budget van 342 miljoen dollar voor tv-reclame in 2012. Cijfers over 2013 zijn nog niet bekend.

Microsoft wilde geen commentaar geven op de uitgelekte strategie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond