Deel dit artikel
-

Miele verkoopt direct via bol.com

Miele is een van de eerste fabrikanten die buiten de retail om direct nieuwe producten is gaan verkopen via bol.com.

Daarvoor maakt het bedrijf gebruik van bol.com Plaza, het handelsplatform dat de webwinkel opzette voor derde partijen.

Uit het account van Miele bij de shop blijkt, dat deze vorige maand werd geopend. De eerste beoordelingen van consumenten verschenen twee weken geleden. De directe verkoop aan consumenten lijkt een proef. Het assortiment is namelijk met twee dozijn artikelen, overwegend stofzuigers, vrij beperkt.

Miele ziet bol.com als een van de selecte partners die het toestaat om zijn producten in de schappen te hebben. Nieuwsuitgave Twinkle beschrijft de online retailstrategie van de fabrikant.

Onderzoek van IMnetworks en GfK liet eind vorig jaar zien dat consumenten steeds makkelijker en vaker direct de fabrikant benaderen om zich hetzij te informeren over artikelen, hetzij deze aan te schaffen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeroen Bos

Een onomkeerbaar fenomeen! Consumentengedrag verandert en alle onderdelen uit de distributieketen moeten mee veranderen. Natuurlijk ondervinden fabrikanten tegengas van distributeurs en resellers. Maar in gesprek gaan én blijven is key. Alle partijen in de distributie zullen moeten accepteren dat rollen en verhoudingen aangepast dienen te worden aan het veranderende consumentengedrag. Wanneer die consensus er is, biedt dat perspectief voor hervormingen. Alleen op deze manier kan gezamenlijk de consument bediend worden.

Job Baart de la Faille

Grappig dat als je op de link van Miele klikt, dan staat in de URL / Title dat het ze een aanbieders zijn van tweedehands spullen. Developer dingetje.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond