Migratie bij Simcard.nl mislukt

I-mode abonnees die gebruik maken van Simcard.nl, een site voor adresbeheer en e-maildiensten, kunnen niet meer beschikken over hun persoonlijke gegevens. Bij de invoering van een nieuwe betaalde dienst en een nieuwe naam (Mail2Go) is er een fout gemaakt bij het overzetten van de accounts. "Een gênante vertoning", zegt mede-eigenaar Boris Veldhuijzen van Zanten.
De site was opgezet om gebruikers van i-mode de mogelijkheid te bieden al hun e-mailaccounts te lezen via de telefoon en een adresboek te beheren. Het betrof een gratis dienst. Recent werd echter besloten "nauwer samen te werken met KPN", zegt Boris Veldhuijzen van Zanten, mede-oprichter van investeringsmaatschappij Meganova , dat een van de eigenaars is van Mail2Go . Dit resulteerde in een nieuwe naam en een betaalde dienst. Mail2Go is nu beschikbaar via het menu in de i-mode telefoon.
De ongeveer duizend abonnees voor de gratis dienst zouden de mogelijkheid krijgen om eenvoudig over te stappen naar de betaalde variant, aldus Veldhuijzen van Zanten. Een van de abonnees meldt echter geen toegang meer te hebben tot zijn gegevens.
Veldhuijzen van Zanten wijt het probleem voor de bestaande abonnees aan "een bug" en betitelt de migratie als "een gênante vertoning". Hij zegt dat abonnees die gebruik willen blijven maken van Mail2Go – dat in de betaalde versie een euro per maand kost – contact kunnen opnemen met Mail2Go. "We zullen dan de gegevens handmatig overzetten."
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
Jaap
Mooi concept… Zelf mail ik niet met mijn telefoon, maar even los daarvan. Stel ik zou wel willen mobiel-mailen, dan kan ik met Nokia gratis mijn adresboek van Outlook in mijn telefoon laden. En, met mijn Nokia kan ik – technisch gezien – gewoon e-mailen.Voor die Nokia had ik een Siemens en daarmee ging dat ook. Ik weet niet hoe het zit met sony en ericcsson, maar wie weet kan dat ook daarmee! Daarnaast snap ik het verder ook niet helemaal. Duizend abonnee's? Zijn dat duizend die over zijn gestapt op het betaalmodel of waren dat de gratis inschrijvingen? Stel het is de eerste (het meest gunstige) dan verdien je dus 1000 euro per maand minus zo'n 50% incassokosten = 500 euro. Op zich snap ik de dealer/junkie marketing wel om een product eerst gratis aan te bieden, maar wacht dan even tot de junkie echt verslaafd is. Daarnaast stelt het volgende in het artikel: "Een van de abonnees meldt echter geen toegang meer te hebben tot zijn gegevens." Dat geeft wel erg te denken. Of mail2go is een bedrijf dat in de media komt zodra er ook maar één klant klaagt of – nogmaals – ik begrijp er helemaal niets van. – Redactie Emerce:Het ging om duizend bestaande inschrijvingen voordat Simcard.nl een betaalde dienst werd.Het ging niet om één klant, maar om alle duizend. De formulering is op dat punt aangepast om onduidelijkheid te voorkomen.
Boris
Jaap: "Dat geeft wel erg te denken. Of mail2go is een bedrijf dat in de media komt zodra er ook maar één klant klaagt of – nogmaals – ik begrijp er helemaal niets van." Tsja, ik vindt het ook een beetje een vreemde reactie van Emerce. Mijn versie: "Goed nieuws, Simcard is voortaan beschikbaar via het iMode menu van KPN onder de naam Mail2Go. Mail2go stelt je in staat om je email te checken bla bla bla etc. Overigens ging de migratie niet helemaal vlekkeloos. De 1000 leden van Simcard zullen met de hand overgezet moeten worden van Simcard naar Mail2Go wat de directeur van Simcard Boris heeft beloofd densoods persoonlijk te doen". Maar dan is het opeens niet meer zo boeiend nieuws natuurlijk.
Adriaan Mol
Mislukt is een groot woord. Voor de klant maakt hij weinig uit of wij zijn gegevens handmatig overzetten of dat het automatisch zou gaan. In dit geval is kost het ons alleen wat meer tijd, maar het is niet zo dat mensen hun gegevens kwijt zijn, zoals dit artikel in het begin laat blijken.
Lance Verhulst
Ik begrijp bovenstaande reactie niet. Moet Emerce dan elke mislukking toedekken met de mantel der liefde? Bovendien, als die Veldhuizen zelf al aangeeft dat het een "genante vertoning is", dan ga je toch niet een prijzend verhaal neerzetten? Naast de migratie blijkt de site van mail2go ook mislukt ( http://www.hyped.nl/hyped/archives/00000634.htm )te zien. Goed dat nieuws kritisch wordt gebracht.
Daniel Johannes Anthonius Dikker
Hehe,sja dat heb je altijd met frontpage nieuws,moet altijd een intrigerende koptekst hebben,anders hebben ze de verwachting dat mensen het niet lezen,wat uiteraard niet voor dit soort sites over het algemeen opgaat. Ik persoonlijk gebruik in ieder geval Simcard.nl regelmatig,en ik ben van mening dat het 1 van de besteinnovatieve sites van dit jaar is. Het feit dat de heer Veldhuizen van zanten zegt dat hij het desnoods persoonlijk over zal zetten,toont in ieder geval dat hij integer en eerlijk is,wat ik de laatste tijd ernstig mis. Het feit dat dan mn bookmarks voor 2 dagen even niet beschikbaar zijn,neem ik dan graag voor lief!
Daan
Ik ben een van de klanten die tot nu toe gebruik maakte van Simcard.nl. Ik vond het een zeer handige dienst, sterker nog; Simcard was voor mij de reden om mijn I-mode abonnement aan te houden, daar het de enige dienst was die ik daarop nog gebruikte.Nu wordt Simcard betaald en dat is toch wel jammer. I-mode is al ontzettend duur en hiermee wordt het niet echt aantrekkelijker. Mijn reden om te I-moden is dus verdwenen. Ben benieuwd of er veel mensen overstappen naar de betaalde variant.