Miljoen euro investering voor meubelzaak NADUVI

Online interieur-outlet NADUVI heeft 1,1 miljoen euro groeigeld opgehaald bij Slingshot Ventures en een groep angel investors. Het geld wordt aangewend om de naamsbekendheid te vergroten.
Ondernemer Itai Gross is bekend met de online meubelhandel. Jaren geleden stond hij aan de basis van Westwing en was de CEO voor de Benelux-tak van het bedrijf uit de stal van Rocket Internet. Vorig jaar begon hij NADUVI https://www.naduvi.com/ met – nu – een selectie van zes- à zevenduizend producten van honderd bekende merken.
Het nieuw aangetrokken groeigeld wil Gross komend jaar met name gebruiken om de naamsbekendheid van zijn platform te vergroten. “Kom langs om te kijken wat voor leuks we hebben. Dagelijks voegen we nieuwe producten toe”, legt de ondernemer het vertrekpunt achter de komende reclames uit.
NADUVI is anders dan Westwing. Laatstgenoemde deed enkel flashsales en moet tot het overdrevene toe e-mails sturen om klanten om de actuele aanbiedingen te wijzen. “Nu werken we met overstock bij leveranciers. Zelf houden we geen voorraad. De leverancier verzendt zelf. In dit model wordt een artikel niet twee maar één keer verscheept.” De merken betalen enkel een vergoeding om hun artikelen op het platform te presenteren.
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten die naar wooninrichting zoeken mogelijk net iets vaker downtraden. Goedkoper via de outlet, maar wel van goede kwaliteit. Gross: “Alle fabrikanten hebben overstock, gemiddeld zo’n twintig procent. We selecteren enkel de aantrekkelijkste items. Dat kunnen artikelen uit een eerdere collectie zijn, maar ook nieuwe die te diep zijn ingekocht. Of minder courante kleuren.
Tot de nieuwe aandeelhouders behoren mensen als Patrick Kerssemakers (fonQ), Ralph Cohen (IceMobile) en Gennie Freen (Scoupy). Behalve iets meer dan tien informals uit zijn eigen netwerk, vaak angels met kennis van de consumentenmarkt, werkt de ondernemer ook met geld van Slingshot Ventures. “Volgens mij de meest consumentgerichte VC. Deze investeerders snappen op diep niveau wat de consument beweegt.”
Foto: Marco Verch / Wuestenigel (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond