Een miljoen groeigeld voor streamingdienst Cheflix

De Netflix van sterrenchefs, het Nederlandse Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde een miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder hen de oprichters van Creative Fabrica en Studocu.
Met het verse groeikapitaal kan Cheflix investeren in de ontwikkeling van een eigen app en nieuwe content. Het streven is om van de honderd beste restaurants in Nederland een masterclass op zijn streamingplatform aan te kunnen bieden.
Het jonge bedrijf van oprichters Thomas van Burg en Jeroen van den Brink heeft naar eigen zeggen zestigduizend leden. Dat zijn veelal thuiskoks die nieuwe vaardigheden willen leren of inspiratie voor gerechten.
De videodienst heeft drie abonnementen: vier, zes en acht euro per maand. Op recensieverzamelaar Trustpilot krijgt de start-up een 4,6 op vijf.
Binnenkort start Cheflix op Crowdaboutnow ook een crowdfundingcampagne waarin belangstellenden kunnen mee investeren. De campagne is met name bedoeld voor het bouwen van een actieve gebruikersgroep rondom het merk.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond