Deel dit artikel
-

Miljoen huishoudens heeft Ziggo met Vodafone

Meer dan tweehonderdduizend klanten van kabelbedrijf Ziggo namen er afgelopen jaar een abonnement op Vodafone bij. Een miljoen huishoudens betrekt nu kabel en mobiel van de zusterlabels.

De omzet op de consumentenmarkt bij VodafoneZiggo steeg in het derde kwartaal met 0,7 procent tot 730 miljoen euro. Mobiel droeg 4,6 procent groei bij, de kabel leverde een procent in. De concern kwam uit op 979 miljoen euro, een afname van 0,6 procent.

Vanochtend maakte het kabel- en telecombedrijf deze cijfers bekend (PDF).

Sinds de fusie investeren de labels in het over en weer promoten van elkaars diensten. Dat gaat gepaard met kortingsacties die de omzet van het kabelbedrijf met vijf miljoen euro drukken. Maar de acties sorteren effect. Driehonderdduizend Vodafone-klanten stapten over naar Ziggo voor televisie en internet.

De cijfers laten ook zien dat het aantal tripleplayklanten bij Ziggo met 0,3 procentpunt daalde tot 64,4 procent. Doubleplay won 2,6 procentpunt tot 20,2 procent. Singleplay nam af met 2,2 procentpunt tot 15,5 procent.

VodafoneZiggo heeft 7,2 miljoen huishoudens als kabelklant en 4,9 miljoen als mobielklant.

De bedrijfswinst voor afschrijvingen (OCF), voor het management de belangrijkste maatstaf, steeg met 0,3 procent tot 442 miljoen euro.

De proef met modemtechnologie DOCSIS 3.1 in Utrecht wordt als succesvol omgeschreven. Daardoor kan het bedrijf doorgaan met de landelijke upgrade van zijn netwerk doorgaan tot snelheden van een gigabit per seconde per 2020.

Deel dit bericht

1 Reactie

Sjonnie

7,2 miljoen huishoudens als klant? Dan heeft het een marktaandeel van 95%. Mooie cijfers!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond