‘Miljoenen Engelsen kerstshoppen bij TikTok live streams’
TikTok verwacht dat miljoenen Engelsen de komende weken inchecken bij TikTok-accounts die live steamen om daar kerstaankopen te doen.
Live streaming door accounts met een TikTok Shop is afgelopen jaar met 64 procent toegenomen. Op dagbasis bekeken is het aantal live streams bijna verdubbeld (+93%), aldus het sociale netwerk zelf.
In Engeland, een van de weinige landen waar de transactionele functie van TikTok-accounts al wel live is, zijn er tweehonderdduizend bedrijven die op het netwerk een account hebben. Dat gebruiken ze hetzij om hun gezicht te tonen, hetzij als extra verkoopkanaal.
TikTok verwacht in het vierde kwartaal een stijging van 58 procent in advertentie-uitgaven van retail- en e-commercemerken in het Verenigd Koninkrijk.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food. Dit blijkt uit cijfers voor de Engelse markt, zoals vastgelegd door marktonderzoeker GfK. Dat presenteerde dit marktbeeld september op Emerce Fashion in Amsterdam.
Britse adverteerders investeren fors in reclame op internet in het vierde kwartaal. De budgetten voor tv-reclame dalen in de feestmaand echter met vier procent. Nieuw onderzoek van IAB UK en onderzoeksbureau WARC laat zien, dat adverteerders in het huidige kwartaal acht miljard uitgaven aan digitale reclame en 1,4 aan televisie. Waar het digitale budget ruim tien procent hoger ligt dan vorig toont tv een krimp van 4,3 procent.
Foto: Luke Stackpoole, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond