Miljoenen kijkers online kookshows Lidl

Lidl trekt miljoenen kijkers op het YouTube-kanaal waar de supermarktketen live en on demand kookshows uitzendt.
De reeks over vegetarisch koken is de grootste kijkcijferhit. Die kan zich verblijden met meer dan twee miljoen views. Live Entkorkt, wat live en als YouTube Shots wordt geproduceerd, kent 135.000 kijksessies over drie uitzendingen.
Het spitsvondig genaamde Lidl Italy moet aan zijn vierde aflevering beginnen en scoorde tot nu toe 360.000 kijkers. Ook deze titel wordt live uitgezonden en blijft daarna via Lilds marketingkanalen en YouTubes algoritme beschikbaar voor kookfans.
Belangstellenden voor de live shows laten zich per e-mail informeren over nieuwe afleveringen.
De link tussen een goedkope supermarkt en kookshows ligt op het eerste oog niet voor de hand. Lidl wordt in Nederland echter al tien jaar achter elkaar verkozen tot beste supermarkt op het gebied van groenten en fruit.
Recent breidde Lidl Duitsland het assortiment van Live Shopping uit buiten het non-food domein. Met een 22 minuten durende uitzending verkoopt men vanaf een video op de eigen site, dus buiten YouTube om, watersportproducten.
Geïnspireerd door de Belgische ervaringen start woonwinkel IKEA in de komende maanden ook in Nederland met een live shopping-format.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond