Deel dit artikel
-

Miljoenen nieuw groeigeld voor Zalando

Online schoenwinkel Zalando heeft een nieuwe financieringsronde achter de rug. Het Zweedse Kinnevik vergrootte zijn belang. Vermoedelijk willen de Duitse schoenverkopers hun Europese uitrol versnellen.

Uit een melding de Duitse overheid blijkt dat Kinnevik via een dochterbedrijf weer een zak geld naar Zalando stuurt. Over de omvang van de investering is niets bekend gemaakt, maar het vermoedelijk om een bedrag met minstens zes nullen en mogelijk zeven.

De Zweden steken in de drie maanden voor en na de jaarwisseling al zo’n 100 miljoen euro in Rocket Internet. Dat is het investeringshuis van de drie Duitse broers Samwer. Behalve Zalando vallen daar ook sites als TopTarif (vergelijker), Panfu (kinderspellen), eDarling en Groupon onder.

Zalando ging in oktober 2010 in Nederland van start en wist zich met een zeer intensieve marketingstrategie op het web en televisie een positie te verwerven onder online shoppers. Omzetcijfers zijn niet bekend, maar de naam raakt redelijk ingeburgerd.

Het Duitse bedrijf is behalve in Duitsland en Nederland ook actief in Oostenrijk, Engeland, Frankrijk en Italië. De strategie achter de meeste bedrijven van Rocket Internet is om ze snel naar de grootste en rijkste Europese landen uit te rollen. Dat is vermoedelijk een van de motieven achter de nieuwe kapitaalinjectie van de Zweedse investeerder annex uitgever.

Kinnevik is onder meer het bedrijf van dagblad Metro. De Zweden staken vorige maand samen met Rocket Internet nog 50 miljoen euro in de Europese ‘slaapsite’ Wimdu.

Foto: Renato Genoza (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Bas Godska

In aanvulling op het bovenstaande zijn we bij Rocket Internet ook zeer actief op de Russische, Braziliaanse, Japanse, Chinese en Zuid Koreaanse markten.

Erwin Boogert

Bas, valt Lamoda ook onder Zalando?

Sjors

Erwin,
Aan de lay-out van lamoda.ru te zien is deze bijna identiek aan Zalando.nl / .de

Bas Godska

@Erwin. Nee het is een separaat project van de Samwer broers met Kinnevik c.s. Zalando staat er los van.

franklin

We spreken hier steeds over businessmodellen. Het is maar sterk de vraag of Zalando uiteindelijk in positieve zin door het publiek wordt afgerekend op prijs/kwaliteit en service/klantvriendelijkheid. Ik ga het ergste vrezen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond