Miljoenen voor zoekmachine voor ticketattracties
Het Engelse bedrijf Tickx krijgt een investering van drie miljoen pond om zijn zoekmachine voor toegangskaartjes voor attracties en evenementen internationaal uit te rollen.
Tot de investeerders behoren onder meer BGF Ventures, Ministry of Sound en 24Haymarket, schrijft Techcrunch. Dat omschrijft Tickx als ‘de Skyscanner voor toegangskaartjes’. Het begrip tickets wordt breed gedefinieerd en omvat alles van muziek en theater tot sport en attractieparken. Die neemt het dertien jaar oude bedrijf af via circa vijftig leveranciers.
Met het nieuwe groeigeld wil de leiding de vleugels internationaal uitslaan. Tickx is reeds actief in Engeland, Ierland en Spanje en wil daar een aantal landen of grote steden aan toevoegen.
In 2017 zou het platform hebben bemiddeld bij de verkoop van een miljoen toegangskaartjes. Geld wordt verdiend met het doorverwijzen van betalende klanten naar eventlocaties.
Uit Nederland komt de concurrent Tiqets, dat in mei 2017 zeventien miljoen dollar venture capital ophaalde.
Foto: Yoghendra Joshi (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond